Siirry sisältöön

Hampaasi on luotu loistamaan

Kuopion Hammaskulman Uinuvat-digikampanjan tavoitteena oli saada uinuvat asiakkaat varaamaan aika hammastarkastukseen. Tällä tarkoitetaan sellaisia henkilöitä, jotka eivät käy säännöllisesti hammaslääkärillä.

Kampanjassa uinuvat jaoteltiin kolmeen kohderyhmään sen perusteella, minkä vuoksi he eivät ole käyneet hammastarkastuksessa. Ensimmäinen ryhmä koostuu niistä, jotka pelkäävät esimerkiksi kipua tai hammaslääkärin paheksuntaa.Toiseksi kohderyhmäksi tunnistettiin tarjoushaukat. Kaikki eivät halua käyttää paljoa rahaa hampaidensa hyvinvointiin tai eivät koe tarvitsevansa hammaslääkäripalveluita, koska konkreettisia vaivoja tai kipuja ei ole. Kolmannen ryhmän jäsenet sen sijaan ovat niitä huolettomia luonnonlapsia, jotka eivät stressaa hammastarkastukseen menemisestä ja tarvitsevat ajan varatakseen pientä patistelua.

Herätys. Hampaillasi on asiaa

Kampanjan aikana Kuopion Hammaskulman sivustolle saatiin display-mainonnan avulla yhteensä lähes 10 000 klikkausta ja mainoksia näytettiin noin 1 640 000 kertaa. Lisäksi digikampanja toteutettiin myös sosiaalisen median eri kanavissa. Kuukauden mittaisen kampanjan seurauksena Kuopion Hammaskulma sai yhteensä 73 täysin uutta asiakasta. Kampanja oli siis onnistunut ja herätteli toivotulla tavalla uinuvia asiakkaita, minkä lisäksi se laajalla näkyvyydellään toi Hammaskulman brändin jälleen lähemmäksi potentiaalisia asiakkaita.

”Ahooyn kanssa työskentely oli inspiroivaa ja tuottavaa, kuten aikaisemminkin.”

– Kati Karhunen, Kuopion Hammaskulman toimitusjohtaja

Sosiaalinen media: Teemu Pelkonen (Huhu – Digital Studio)

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Oksalle ylimmälle

Loimme brändistä elegantin ja nöyrästi itsevarman. Seuran visuaalinen ilme rakennettiin tunnistettavaksi. Se on yksinkertainen, mutta monisyinen. Uudessa logossa säilytettiin sääksi, joka on seuralle tärkeä tunnus. Vanhassa logossa sääksi hyökkäsi lentopalloa kohti pitkillä kynsillään. Nyt se lentää ylpeänä rinta rottingilla, katse kohti ylimpää oksaa.

Lisäsimme kielen perusvireeseen erityispiirteitä, kansallisromantiikkaa ja lintukielikuvilla leikittelevää urheilutematiikkaa. Nyt Topeliuksen kesäpäivä Kangasalla runosta inspiraatiota ammentanut brändi on koko Kangasalan oma.

”Yhteistyön tärkein anti oli, että pääsimme itse luomaan ja selvittämään oman identiteettiämme. Ei niinkään päälleliimattua toimintasuunnitelmaa, vaan tehdä asioita, jotka tuntuvat luontevilta itselle ja seuralle. Tämä on tärkeintä kun toimintaa aloitetaan työstämään käytännössä.”

– Jani Huoponen, LP Kangasalan valmennuspäällikkö

Tahto nostaa lentoon, ilo pitää ilmassa

Aitoa välittämistä, kantamista ja jakamista. Samaan suuntaan pelaamista. Sitä, että nostamme kun toinen meinaa pudota. Kannustamme kun rohkeus on loppua. Se tekee meistä joukkueen. Se saa meidät lentämään – niin korkealle kuin silmä siintää.

LP Kangasala on lentopallon naisten Mestaruusliigajoukkue, kovatasoisesta tekemisestä, tarttuvasta ilosta ja todellisesta välittämisestä tunnettu vetovoimainen urheiluyhteisö. Sisterhoodimme on koko Kangasalan ylpeyden aihe, jonka siipien suojissa on myös hyvä kasvaa. Kilpailemme sarjamme kirkkaimmista kärkipaikoista. Vieraspaikkakunnille meidät halutaan tason mittaajaksi ja laadukkaan pelin takeeksi. Kruunupääksi, joka halutaan voittaa hinnalla millä hyvänsä.

Siskoja ja veljiä meille ovat kaikki kanssamme samoin tuntevat. He, jotka haluavat elää kanssamme Kangasalan tarinaa ja nostaa kotikaupunkimme yhdessä oksalle ylimmälle. Yhteisömme kulkee mukana tappioiden ja voittojen hetkillä, tutinaa, tärinää ja elämyksiä tuntien.

Tärkeintä meille on kokea yhdessä ylin ilo, joka syntyy yhdessä tekemisestä ja tavoitteisiin sinnikkäästi ponnistelusta. Haluamme näyttää esimerkillämme, kuinka yhteinen hyvä — elämisen, pelaamisen ja elämysten jakamisen onni — on yhtä arvokas kuin kulta tavoitella.

Valokuvaus: Riia Grasshill

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Liike-elämänvoimaa

Jo vuonna 1883 alkunsa saanut KPY on kokenut historiansa aikana useita uudistuksia. Nykyiselle uudistukselle alkutahdit lyötiin jo 2000-luvun alussa, jolloin osuuskunnan strategiaa alettiin uudistamaan. Nyt KPY tarvitsi uuden brändistrategian ja brändi-identiteetin, joka osaltaan helpottaisi markkinointia sekä liitäisi osuuskunnan uuden sykkivän sydämen, KPY Novapoliksen, selkeäksi osaksi KPY-brändiä.

Liiketoimintaympäristön muutos vaati brändistrategian

Tärkein uudistus oli brändihierarkiamallin kirkastus. KPY toimii nyt selkeästi kolmen eri tytäryhtiön kattobrändinä. Osuuskunta KPY on sijoittajille ja omistajille, KPY Novapolis on modernin työpäiväkokemuksen mahdollistaja ja KPY Sisärinki tarjoaa lisäarvoa Novapoliksen yhteisölle sekä omistajille.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Ääni: Sixième Son
Video ja valokuvaus: Bob Joosten, Pasi Järvenpää
3D tuotanto: 3D Arts

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Tänään. Aina. Banzai!

Brändiuudistuksen ansiosta KuPSilla on tunnistettava ja nykyaikainen identiteetti, joka yhdistää yli ikäryhmä- ja tasorajojen, junnuista ammattilaisiin ja kannattajista kumppaneihin.

Uusi ilme lanseerattiin yleisölle vahvasti eri medioissa, harkitusti vuoden 2020 jalkapallokauden kynnyksellä. KuPS valtasi Savon Sanomien etusivun, kadunvarsien pylväsmainokset ja Kuopion alueen kaikki digiscreenit uudella ilmeellään. Lisäksi lanseerauksen tukena olivat sosiaalisen median kanavat, jotka rummuttivat ilmeen päivitystä lanseerausvideolla, jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi, että KuPSilla on suomalaisen jalkapallon suurin sydän.

Suomalaisen jalkapallon suurin sydän

Kuvittele maailma, jossa jokainen on tasavertainen.
Jossa perhe pitää huolen omistaan.
Jossa juuret ruokkivat tulevaisuutta.
Jossa vastustajat voitetaan rakkaudella.
Se on meidän maailmamme, jalkapallon maailma.
Tänään. Aina. Banzai!

Valokuvaus ja video: Markus Aspegren, Lasse Hartikainen

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex
Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Ihmisiltä ihmisille

Kotimainen ja perinteikäs perheyritys kaipasi päivitystä strategiaansa ja identiteettinsä, joten perinteikkäistä arvoista rakennettiin vahvuus. Uudistunut brändi on kaikkea muuta kuin vanhanaikainen tai taustalla pysyttelevä, sillä nyt yrityksellä on kaikki valmiudet olla Suomen tunnetuin ja seuratuin itsenäinen tavaratalo.

Perinteinen, mutta ei vanhanaikainen

“Selkeä hyöty on vahvistunut tunne identiteetistämme. Uudistuminen ei myöskään ole pahasta, vaan se avaa mahdollisuuksia. Uudella ilmeellä pääsemme käsiksi uusiin kohderyhmiin, koska meillä on uusi tapa viestiä.”

– Mari Haaksluoto, Carlsonin markkinointipäällikkö

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Ainoastaan olennainen

Apteqin ytimessä on yksinkertaisuus: tuotteiden pakkaukset ovat pelkistettyjä ja niissä käytetään kuhunkin tuotesarjaan sopivia päävärejä ja selkeitä, helposti tunnistettavia kuvioita. Yksinkertaisuus toistuu myös Ainoa-sarjan brändissä, jossa se heijastaa tuotteiden raaka-aineita.

Identiteetin luomisprosessin tuloksena on yhtenäinen brändi, jonka luonnonmukaisuutta korostavat viestit ja pelkistetyt pakkaukset herättävät mielikuvia yksinkertaisista, puhtaista ainesosista. Ainoa ei pyri tekemään vaikutusta nokkelilla sanavalinnoillaan ja pramealla ulkoasullaan, vaan luottaa pelkistettyyn kokonaisuuteen, joka heijastelee sen tuotteiden sisältöä.

Sovussa luontosi kanssa

”Ainoa-brändityö on tehty laadukkaasti ja ohjeistot hyvin mietitty. Ainoa-brändin matka on vasta alussa, mutta nyt jo näkee kuinka hyvä pohjatyö kantaa hedelmää ja helpottaa työtä monin tavoin.”

– Titta Kuokkanen, markkinointi- ja hankepäällikkö, Fennogate

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex
Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Heavy weight champions

Piakon halu kasvaa kohti suurempia, kansainvälisiä, markkinoita synnytti tarpeen nostaa brändi vuosikymmenten aikana kertyneen kokemuksen ja asiantuntijuuden tasolle.

Piakon halu profiloitua globaaliksi suunnitteluosaajaksi innoitti ilmeen ja identiteetin uudistamiseen logoa myöten. Uusi ulkoasu kulkee viestinnän kanssa rinnakkain ja luo kokonaisuuden, joka toimii kansainväliselle yleisölle. Brändiuudistuksella on ollut myönteisiä vaikutuksia myös sisäisesti, sillä uudistuneen brändin myötä myös ammattiylpeys osana Piakon sisäistä yrityskulttuuria on kasvanut.

For the long haul

“Piako’s dedication to their customers was obvious from the first time we set eyes on the brand. Focusing on the Piako customers themselves, the hardworking freight haulers who keep our country moving, just made sense. The redesigned Piako website immediately conveys to existing and prospective customers what’s most important to Piako – keeping their customers moving – plus it lets truckers know how vital they are to our everyday lives.”

– Julian Levy, Creative Writer, Ahooy Creative

Valokuvaus: Petra Tiihonen 

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex