Siirry sisältöön

Voimatel

Teleurakointi
Mitä teimme: Brändistrategia | Brändi-identiteetti | Tuotteistus | Kampanjasuunnittelu | Viestinnän digi- ja someteemat | Jatkuva markkinoinnin suunnittelu ja tuotanto
Voimatel

Haaste

Miten fokusoida koko brändi uudelleen suuren liiketoimintamuutoksen jälkeen?

Näin me sen ratkaisimme

Kun aloitimme yhteistyön Voimatelin kanssa, oli heillä selkeä tavoite: kirkastaa Voimatelin tarina ja inspiroida sekä omaa tiimiä että ulkoisia sidosryhmiä. Vuonna 2024 Voimatel luopui sähköverkkoliiketoiminnastaan ja keskittyi dataverkkojen ja kriittisen digitaalisen infrastruktuurin varmistamiseen. Tämä muutos vaikutti laajasti niin sisäisiin prosesseihin kuin palvelutarjontaankin.

Muutoksen myötä tarvittiin strategista selkeyttä, yhtenäistä palvelumuotoilua ja uusi brändi-identiteetti. Brändin rooli oli keskeinen muutoksen viestimisessä, luottamuksen rakentamisessa ja myönteisen tunnepohjaisen yhteyden luomisessa sekä sisäisesti että ulkoisesti.

Voimatel toimii pääasiassa Suomessa, mutta palvelee myös kansainvälisiä teleoperaattoriasiakkaita Virolaisen tytäryhtiönsä Boftelin kautta. Siksi teimme varhaisessa vaiheessa merkittävän linjauksen ja päätimme johtaa brändistrategiatyötä ensisijaisesti englanniksi. Vaikka kaksikielinen lähestymistapa tuntui aluksi monelle työssä mukana olleelle vieraalta, loi se avoimen ja yhteistyöhön kannustavan ilmapiirin, joka itse asiassa vahvisti lopputulosta. Kaksikielisyydellä varmistimme, että Voimatelin brändiperusta on aidosti suomalainen sekä kansainvälisesti relevantti.

Voimatel messuosasto
Voimatel
Voimatel esite

Yhdessä kehitimme Voimatelille uuden brändistrategian ja -identiteetin, selkeytimme ydinviestit ja jäsensimme palvelutarjonnan. Tämän perustan päälle suunnittelimme ja rakensimme uuden verkkosivuston, joka heijastaa muutosta liiketoiminnassa. Lisäksi tuimme lanseerausvaihetta viestintäteemojen ja sosiaalisen median runkojen kehittämisellä, ja jatkamme markkinoinnin tukena sekä arjen viestinnässä että laajemmissa kampanjoissa.

Brändin julkaisun yhteydessä Voimatel kokosi noin 65 avainhenkilöä eri puolilta Suomea Kuopioon yhteiseen tilaisuuteen, jossa keskityttiin uuden liiketoimintastrategian esittelyyn. Meillä oli kunnia osallistua paneelikeskusteluun, jossa kerroimme brändiuudistuksen taustasta ja tuloksista. Päivä oli yksi inspiroivimmista lanseeraustilaisuuksista, joissa olemme koskaan saaneet olla mukana – tilaisuus vietiin läpi sopivan rennosti, hieman kömpelöllä mutta täydellisellä suomi-englanti -sekoituksella.

Voimatel
Voimatel
Voimatel rollup

Tänä päivänä Voimatel viestii arjessaan pääosin suomeksi, mutta brändin perusta ja ydinviestit on rakennettu myös englanniksi. Yhteinen slogan ”The Power of Connection” mahdollistaa sujuvan ja vaikuttavan viestinnän kansainvälisissä ympäristöissä. Uusi brändi kunnioittaa Voimatelin perinteitä ja samalla varmistaa, että yritys on valmis tulevaisuuden haasteisiin – suunnittelemaan, rakentamaan ja ylläpitämään verkkoja, joiden tärkein tehtävä on yhdistää.

www.voimatel.fi

Tämä teksti löytyy myös englanninkielellä, read this text in english.

Voimatel