Hakusanamainonta
Hakusanamainonnalla varmistat löydettävyytesi ja tavoitat potentiaaliset asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät hakukoneesta tuotteitasi tai palveluitasi.
Hakusanamainonta on tarkkaan kohdennettavaa ja oikein toteutettuna erittäin kustannustehokas tapa mainostaa.
Miksi aloittaa hakusanamainonta?
Kustannustehokkuus
Hakusanamainonta hinnoitellaan klikkipohjaisesti; maksat vain silloin, kun kävijä klikkaa mainoksesta sivustolle. Oikein toteutettuna hakusanamainonta on kustannustehokkain media.
Kohdennettavuus
Mainonta kohdennetaan valitsemalla sanastoteemat ja avainsanat, joilla halutaan mainostaa. Näkyvyyttä voi rajata kohderyhmän perusteella esimerkiksi maantieteellisen sijainnin mukaan ja kohdentaa mm. Demografioiden tai erilaisten yleisöjen ja kiinnostuksen kohteiden avulla.
Tavoittavuus
Hakusanamainonta on pull-markkinointia → sillä tavoitetaan käyttäjät juuri silloin, kun he etsivät itselleen relevanttia tietoa Googlesta ja osoittavat näin kiinnostuksensa tuotteitasi tai palveluitasi kohtaan.
Mitattavuus
Hakusanamainonnan tuloksia voidaan mitata tarkasti. Hakusanamainonnalla tulisi aina olla numeeriset tavoitteet ja mittarit, joiden perusteella mainonnan toimivuutta arvioidaan ja joita kohti mainontaa optimoidaan.
Skaalautuvuus
Hakusanamainonta soveltuu sekä pienille että suurille toimijoille. Mainonnan laajuutta voidaan säätää mm. Käytettävien sanastoteemojen kattavuuden kautta. Pienelläkin mediabudjetilla voi aloittaa!
Ketteryys
Hakusanamainonta voidaan saada käyntiin nopeasti. Maksettu hakunäkyvyys tukee ja tarvittaessa paikkaa orgaanista näkyvyyttä. Hakusanamainonnalla saadaan nopeasti näkyvyyttä hakutulossivun yläosaan (vrt. Orgaanisen näkyvyyden pitkän aikavälin kehitys) ja viestejä on mahdollista varioida nopeallakin syklillä.
Varmista, että yrityksesi tuotteita ja palveluita etsivät asiakkaat löytävät sivustollesi! Suunnitellaan yhdessä yrityksellesi sopiva hakusanamainonnan kokonaisuus. Ota yhteyttä!
Tekeekö yrityksesi jo hakusanamainontaa?
Hakusanamainonnan auditointi
Käytätkö markkinointibudjettisi viisaasti? Onko hakusanamainonnan tilisi toimiva ja tehokas?
Hakusanamainonnan auditoinnilla saat asiantuntijan näkemyksen mainontasi tehokkuudesta ja kehitysehdotukset jatkoa varten. Analysoimme Google Ads-mainostilisi nykytilan ja sisällön parhaisiin käytäntöihin peilaten sekä koostamme suositukset mainonnan tehostamiseksi.