Siirry sisältöön
Voimatel

Haaste

Miten fokusoida koko brändi uudelleen suuren liiketoimintamuutoksen jälkeen?

Näin me sen ratkaisimme

Kun aloitimme yhteistyön Voimatelin kanssa, oli heillä selkeä tavoite: kirkastaa Voimatelin tarina ja inspiroida sekä omaa tiimiä että ulkoisia sidosryhmiä. Vuonna 2024 Voimatel luopui sähköverkkoliiketoiminnastaan ja keskittyi dataverkkojen ja kriittisen digitaalisen infrastruktuurin varmistamiseen. Tämä muutos vaikutti laajasti niin sisäisiin prosesseihin kuin palvelutarjontaankin.

Muutoksen myötä tarvittiin strategista selkeyttä, yhtenäistä palvelumuotoilua ja uusi brändi-identiteetti. Brändin rooli oli keskeinen muutoksen viestimisessä, luottamuksen rakentamisessa ja myönteisen tunnepohjaisen yhteyden luomisessa sekä sisäisesti että ulkoisesti.

Voimatel toimii pääasiassa Suomessa, mutta palvelee myös kansainvälisiä teleoperaattoriasiakkaita Virolaisen tytäryhtiönsä Boftelin kautta. Siksi teimme varhaisessa vaiheessa merkittävän linjauksen ja päätimme johtaa brändistrategiatyötä ensisijaisesti englanniksi. Vaikka kaksikielinen lähestymistapa tuntui aluksi monelle työssä mukana olleelle vieraalta, loi se avoimen ja yhteistyöhön kannustavan ilmapiirin, joka itse asiassa vahvisti lopputulosta. Kaksikielisyydellä varmistimme, että Voimatelin brändiperusta on aidosti suomalainen sekä kansainvälisesti relevantti.

Voimatel messuosasto
Voimatel
Voimatel esite

Yhdessä kehitimme Voimatelille uuden brändistrategian ja -identiteetin, selkeytimme ydinviestit ja jäsensimme palvelutarjonnan. Tämän perustan päälle suunnittelimme ja rakensimme uuden verkkosivuston, joka heijastaa muutosta liiketoiminnassa. Lisäksi tuimme lanseerausvaihetta viestintäteemojen ja sosiaalisen median runkojen kehittämisellä, ja jatkamme markkinoinnin tukena sekä arjen viestinnässä että laajemmissa kampanjoissa.

Brändin julkaisun yhteydessä Voimatel kokosi noin 65 avainhenkilöä eri puolilta Suomea Kuopioon yhteiseen tilaisuuteen, jossa keskityttiin uuden liiketoimintastrategian esittelyyn. Meillä oli kunnia osallistua paneelikeskusteluun, jossa kerroimme brändiuudistuksen taustasta ja tuloksista. Päivä oli yksi inspiroivimmista lanseeraustilaisuuksista, joissa olemme koskaan saaneet olla mukana – tilaisuus vietiin läpi sopivan rennosti, hieman kömpelöllä mutta täydellisellä suomi-englanti -sekoituksella.

Voimatel
Voimatel
Voimatel rollup

Tänä päivänä Voimatel viestii arjessaan pääosin suomeksi, mutta brändin perusta ja ydinviestit on rakennettu myös englanniksi. Yhteinen slogan ”The Power of Connection” mahdollistaa sujuvan ja vaikuttavan viestinnän kansainvälisissä ympäristöissä. Uusi brändi kunnioittaa Voimatelin perinteitä ja samalla varmistaa, että yritys on valmis tulevaisuuden haasteisiin – suunnittelemaan, rakentamaan ja ylläpitämään verkkoja, joiden tärkein tehtävä on yhdistää.

www.voimatel.fi

Tämä teksti löytyy myös englanninkielellä, read this text in english.

Voimatel
Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex
Jätekukko, Biottajat roska-auto

Siistiä!

Kun tehtävänä on pitää tienoot puhtaina 15 kunnan alueella sekä jakaa tietoutta ja auttaa 215 000 asukasta toimimaan paremmin ympäristön hyväksi, puhutaan siisteistä hommista. Meillä on ollut suuri kunnia työskennellä yhdessä Jätekukon kanssa jo vuosia.

Vuosien varrella olemme yhdessä Jätekukon kanssa viilanneet verkkosivuston ilmettä selkeillä grafiikoilla, joita on hyödynnetty viestinnässä muutenkin. Toteutamme erilaisia kylttejä Jätekukon lukuisille jäteasemille, suunnittelemme ilmoituksia, autoteippauksia ja lakisääteisiin uudistuksiin perustuvia ohjeistoja, jäteastiatarroja sekä muita tuotannollisia tarpeita. Näin homma pysyy siistinä!

Jätekukko, poistotekstiilit, some
Jätekukko, poistotekstiilit
Jätekukko, Kukkobotti
Jätekukko

Biottajat-kampanja

Kampanjoimalla Jätekukko jakaa tietoutta esimerkiksi lakimuutoksista. Hyvä esimerkki on erityisesti omakotiasujiin vaikuttanut jätelain uudistus vuonna 2024. Biottajat-kampanjassa laitoimme haisemaan ihan kunnolla ja siivitimme Jätekukon Biottajat-kiertueelle hyväntuulisen kampanjan avulla.

Jätekukko biottajat
Jätekukko, Biottajat-somekuva
Jätekukko, BIottajat-tarrat
Jätekukko, Biottajat-juliste

“Ahooyn kanssa on aina ollut todella helppo ja mukava tehdä yhteistyötä, oli kyse sitten pienistä tai isoista projekteista! Arvostamme visuaalisen suunnittelun kekseliäisyyttä, joustavaa yhteistyötä ja kykyä ymmärtää meidän tarpeet. Yhteistyö on ollut kaikin puolin siistiä!”

– Tuula Kahelin
viestintäsuunnittelija, Jätekukko

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Kampanja, jossa laitoimme kaiken muusiksi

Kruunu Herkku kokkaa valmista ruokaa niin koteihin kuin ruoka-alan ammattilaisille. Meidän puoleemme Kruunu Herkku kääntyi, koska heillä on tavoitteena kasvattaa tunnettuutta ja brändimielikuvaa sekä kuluttaja- että Food Service -sektorilla.

Jo 25 vuotta toimineen yrityksen ympärillä korostuu laatu, helppous ja luotettava kumppanuus. Jotta näistä asioista päästään keskustelemaan, tulee ensin kiinnittää asiakkaiden huomio. Ja siinä hommassa kampanjointi on erinomainen työkalu.

Ihminen innostuu yleensä ensin enemmän tuotteesta kuin itse yrityksestä. Siksi Saarioisella on maksalaatikko, Valiolla Aura-juusto ja Atrialla hiillosmakkara. Halusimme, että jatkossa perunamuusi yhdistetään Kruunu Herkkuun. Se on yksi yrityksen rakastetuista kärkituotteista ja saavuttanut jo hyvän maineen molemmissa kohderyhmissä.

Perunamuusi poskella suunnitellussa kampanjassa fiilistelemme ja herätämme huomiota väitetysti Suomen parhaan perunamuusin ympärillä. Kysymysten ja väitteiden ympärillä muusi esitellään visuaalisesti leikkisällä tavalla.

Kruunu Herkku perunamuusikampanja
Kruunu Herkku perunamuusikampanja

Monet nykypäivän ilmiöt syntyvät tylsäksi koetuista arkisista asioista. Parhaimmillaan ne voivat nousta kulttiasemaan. Siksi monimuotoisuus kanavavalinnoissa ja rohkeat ulostulot tukevat kampanjan leviämistä.

Herättelevät viestit ja kampanjalle toteutettu persoonallinen ilme ja kuvamaailma kertovat perunan tarinaa mieleenpainuvalla tavalla. Kuvaukset järjestimme yhdessä Huhu Digitalin kanssa.

Kruunu Herkku perunamuusikampanja
Kruunu Herkku perunamuusi

“Ahooyn kanssa on ollut helppo työskennellä yhteistyön alusta saakka. He ymmärsivät meidän tarpeet tulevaisuuden tavoitteiden suhteen, ja tällä muusikampanjalla saivat myös meidät vapautumaan vanhanaikaisuudesta ja heräämään uusiin ajatuksiin. Hieno kampanja, johon olemme tyytyväisiä ja ylpeydellä pukeudumme muusipaitoihin.”

Niina Nikulainen
Myynti- ja markkinointijohtaja, Kruunu Herkku

Muusikampanjan keskipiste on kampanjasivu, jonne voi tuottaa uutta sisältöä myös jatkossa. Näin kampanja on helppo nostaa esiin aina uudelleen, jolloin se on Kruunu Herkulle kestävä työkalu markkinointiin.

Oispa muusia! Sitä väitetysti Suomen parasta perunamuusia löytyy osoitteesta perunamuusi.fi

Kruunu Herkku perunamuusikampanja
Kruunu Herkku perunamuusikampanja
Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex
Asianajotoimisto Edelle

Ota askel edelle

Kun Asianajotoimisto Lukander Ruohola HTO kirkasti ja terävöitti liiketoimintastrategiaansa, heräsi yrityksellä tarve uudistaa lisäksi nimi ja brändi. Tämä on luonnollinen ilmiö, koska aivan kuten me ihmisetkin, myös yritykset muuttuvat kasvun ja kehityksen myötä. Ja toisinaan täysi makeover viestii muutosta parhaiten.

Se on varma, että kun kolmekymmentä vuotta asianajoalalla toiminut yritys vaihtaa nimensä, ei kyseessä ole pelkkä päähänpisto. Asianajotoimistojen menestys perustuu osaajien taitoon, asiakassuhteisiin ja maineeseen. Siksi “Nimi & Nimi” -tyyppiset brändit ovat alalla yleisiä. Koska Lukander Ruohola toimii ympäri Suomea, haluttiin uuden nimen tukevan valtakunnallista brändiä.

Asiakkaamme perusti sisäisen brändityöryhmän, joka tarkan harkinnan ja testaamisen jälkeen löysi itse omalta tuntuvan ja yrityksen toimintatapaa kuvaavan nimen. Yrityksen tehtävä liikejuridiikkaan erikoistuneena asianajotoimistona on edelleen sama: löytää ratkaisut ja nähdä aina useampi askel edelle. Ja juuri siksi nimi on nyt Asianajotoimisto Edelle Oy.

Edelle Case Study käyntikortti
Edelle Case Study
Edelle Case Study visuals

Uudistus ansaitsee aikansa

Edellen kanssa tehty yhteistyö on loistava esimerkki perusteellisesta strategisesta brändityöstä. Tällaiset muutokset eivät kuitenkaan tapahdu hetkessä. Yhteistyömme käynnistyi jo vuoden 2023 alussa nykytila-analyysillä ja brändistrategialla. Niiden ansiosta koko työryhmä ymmärsi ja päätti yhdessä, millaisilla keinoilla uusi brändi lähtee ottamaan vastaan tulevaisuutta ja minkälaiseksi näkyvä identiteetti tullaan rakentamaan viesteineen.

Strategisten vaiheiden jälkeen suunnittelimme Edellelle visuaalisen ilmeen ja viestikonseptin. Seuraavana vuorossa oli yrityksen verkkosivuston uudistus, jossa uusi ilme, viestit ja kuvamaailma heräsivät eloon. Nimenmuutoksesta haluttiin viestiä yhtenäisesti kaikilla paikkakunnilla, joten suunnittelimme uudelle brändille monikanavaisen lanseerauskampanjan, jotta asiakkaiden yhteys säilyi vanhasta nimestä uuteen. Teimme Edellelle myös sosiaalisen median suunnitelman ja ohjeistuksen, jotta sometekeminen saatiin hallitusti käyntiin.

Uusi brändi jalkautettiin elokuussa 2024, eli puolitoista vuotta työn aloittamisen jälkeen. Suuret uudistukset siis ottavat aikansa – ja se kannattaa. Uuden brändin avulla Edelle pystyy palvelemaan asiakkaidensa haasteita kiinnostavan ja modernin brändin alla, sekä kehittymään modernissa markkinassa, jossa kilpaillaan asiakkaiden lisäksi myös osaajista.

edelle.fi

Edelle Case Study
Edelle Case Study esitemalli
Edelle Case Study visuals
Edelle Case Study

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex
Sessions Event 2025

Unleash your creative business spirit!

Sessions on uusi tapahtuma, joka rakentuu tutun Brändiseminaarin hyvälle ja vankalle perustalle Kuopiossa. Kun on kyse liiketoiminnasta, luovuudesta ja mukaansatempaavista keskusteluista, olemme innolla mukana – ja niin meistä tuli Sessionsin yhteistyökumppani.

Suunnittelimme tapahtumalle visuaalisen ilmeen sekä verkkosivuston, jotka rakentuivat “Unleash your creative business spirit!” -sloganin ympärille. Kun ammattilaiset hyödyntävät luovaa ajatteluaan, he voivat kohdata haasteet rohkeammin, erottautua kilpailijoista, vakuuttaa ideansa tehokkaammin ja solmia kauppoja vaivattomammin.

Sessions tapahtuu keskiviikkona 9.4.2025 ja sisältää nimensä mukaisesti satoja fasilitoituja keskusteluja. Tällä kertaa aiheena on myynti, organisaatiokulttuuri ja voittaminen. Tästä vuosittain järjestettävä tapahtuma lähtee kasvuun!

Verkkosivusto

Sessionsin verkkosivusto esittelee tapahtuman aikataulua, ajankohtaa sekä kolmea pääteemaa, jotka tänä vuonna ovat myynti, organisaatiokulttuuri ja voittaminen.

Suunnittelimme verkkosivuston osana yhteistyötämme tämän uuden tapahtuman kanssa. Käypä tutustumassa ja nappaa samalla omat lippusi osoitteessa sessionsevent.fi

Sessions 2025 -tapahtuma
Sessions 2025 -tapahtuma
Sessions 2025 -tapahtumat
Sessions 2025 -tapahtuma
Sessions 2025 -tapahtuma

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Romusta puhtainta metallia

Metalliteollisuus on kierrättänyt raaka-ainetta jo kauan ennen kuin kiertotalousajattelu on syntynyt. Silti ala hakee yhä arvostusta, niin suuren yleisön kuin päättäjien keskuudessa. Romuun ja jätteeseen liittyvät assosiaatiot ovat tyypillisesti negatiivisia, eikä toimialaan ole totuttu yhdistämään huolenpitoa ympäristövastuusta, hiilijalanjäljestä tai kiertotaloudesta.

Siksi Kajaanin Romun kaksi vuotta sitten toteutetussa brändiuudistuksessa haettiin koko toimialan mielikuvien muutosta. Tavoitteena oli siirtää mielikuvat vanhoillisesta romupihatoiminnasta modernien tuotanto- ja käsittelylaitosten sarjaan.

Muutos vaatii aktiivista, valaisevaa ja myönteistä viestintää. Uudessa brändissä myönteisyys ja vahva usko parempaan on sisäänkirjoitettu yrityksen DNA:han. Napakan myönteiset kärkiviestit avaavat Kajaanin Romun olemassaolon syitä, jotta metalliteollisuudesta tulisi energiatehokkaampaa ja kulutusyhteiskunnassa käyttämättömäksi jäänyt raaka-aine saataisiin jatkojalostettua ja uudelleenkäytettyä.

Uudistimme myös Kajaanin Romun visuaalisen ilmeen. Suunnittelussa pyörittelimme ajatusta romuun liittyvistä kontrasteista. Romu nähdään usein arvottomana roskana, vaikka erityisesti metalliromu edustaa todellisuudessa arvokasta raaka-ainetta. Tätä ajatusta on syötetty ilmeen kuvamaailmaan, jossa ruma ja raju esitellään kauniisti ja elegantisti asetelmallisissa valokuvissa.

Muilta osin ilme nojaa pohjoismaiseen yksinkertaisuuteen ja voimakkaisiin väripintoihin. Yrityksen aiempaa KR-monogrammilogoa päivitettiin ja nyt se kuvastaa edeltäjänsä lailla sujuvaa prosessia sekä ryhdikästä tekemistä.

Valokuvat: Petra Kuha

Kajaanin Romu

“Yhteistyö Ahooyn kanssa on auttanut minua katsomaan meidän liiketoimintaa ja tekemistä uusista näkökulmista. Ymmärrän paremmin yhtiön yhteiskunnallista roolia. Olemme saavuttaneet yhdessä asetetut tavoitteet ja kehitetty koko toimialan imagoa. Olemme parantaneet yhteisön tietoisuutta luonnonvarojen turhan käytön minimoimisen merkityksestä sekä metallinkierrätyksen roolista ilmastopäästöjen vähentäjänä.”

Niko Nyyssönen
operatiivinen johtaja, Kajaanin Romu

Brändiuudistus heräsi näyttävästi eloon uudella verkkosivustolla, joka paransi Kajaanin Romun näkyvyyttä ja toimii paitsi yrityksen kotipesänä myös brändimielikuvan vahvistajana. Laadukas verkkosivusto onkin mainio investointi liiketoiminnan kasvuun. Jos sinusta tuntuu, että verkkosivuston uudistaminen auttaisi brändiäsi loistamaan, kannattaa lukea lisää täältä.

kajaaninromu.fi

Kajaanin Romu

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Kaukaa löytynyt yhteistyö loi hedelmällisen asetelman

Tiny Hunter on arvostettu ja palkittu strateginen bränditoimisto Sydneyssä, Australiassa. Toimisto aloitti vuonna 2023 strategiansa mukaisen muutosmatkan toimialakeskeisestä brändäyksestä kohti useampia toimialoja. Tällainen valtava muutos edellytti uudelleen määriteltyä brändiä, joka todella heijasti tiimin kykyjä, intohimoa ja olemusta. Brändistä haluttiin rakentaa entistä vakuuttavampi ja elävämpi, joten Tiny Hunter uudisti visuaalisen identiteettinsä huolellisen brändistrategian jatkoksi.

Koska yritys tuottaa aktiivisesti sisältöjä sosiaalisiin medioihin, oli selvää, että myös toimiston oman ilmeen olisi jatkossa oltava elävä ja kiinnostava. Tiny Hunter tarvitsi kumppanin herättämään uudistunut identiteetti eloon, luomaan sille tunnistettavan liikekielen ja kirjoittamaan ohjeistuksen, jonka avulla yritys pystyy jatkossa tuottamaan itse laadukasta liikkuvaa grafiikkaa.

Herkullinen yhteistyöasetelma ei voisi olla kauempaa löydetty: kaksi luovaa toimistoa maapallon äärilaidoilta yhdistivät osaamisensa ensimmäistä kertaa. Mutta kun molemmilla osapuolilla on laaturima korkealla ja yhtenäinen tapa lähestyä brändin rakentamista, oli lähtökohdat maailmanluokan työlle pedattu.

Muodonmuutoksen työstöä

Tiny Hunter kantaa nimessään tarinaa ja filosofiaa. Nimi juontaa juurensa australialaiseen sudenkorentolajiin, jonka kasvu on aina muodonmuutos, aivan kuten monen brändinkin kasvutarina. Loimme visuaalisia elementtejä, jotka ovat linjassa tarinan kanssa. Jokainen liike-elementti on tarkoituksenmukainen ja resonoi brändin uuden identiteetin kanssa. Elävät värit, sulavat animaatiot ja saumattomat siirtymät luovat osaltaan yhtenäisen ja vaikuttavan liikeidentiteetin. Tavoitteemme oli varmistaa, että jokainen liike kertoo muutoksesta, joka tiivistyy kolmeen avainsanaan: kasvu, rytmi ja muutos.

Kasvu: Tiny Hunter rakentaa asiakkailleen kasvua ja on myös itse kasvupyrähdyksen edessä. Liikekielen kasvavat ja ylöspäin nousevat elementit symboloivat tätä kasvua.

Rytmi: Rytmi, harmonia ja matemaattisen tarkka liike on miellyttävää ja herättää luottamusta. Tiny Hunterin työtapa on selkeä ja etenee varmoin askelin. Liikekielessä on kiinnitetty erityistä huomiota liikkeiden kiihtyvyyteen ja sulavaan pysähtymiseen, jotka ovat kaikki määritetty matemaattisesti.

Muutos: Viestillisesti muutos on kenties tärkein asia. Siksi liikekieli sisältää paljon kääntyviä ja kokoavia sarjoja. Toisinaan lukumääräisesti useat elementit kiteytyvät yhdeksi selkeäksi sanaksi tai muodoksi.

Lopputulos

Tuloksena oli häikäisevä liikeidentiteetti, joka todella vangitsi Tiny Hunterin brändimuutoksen matkan. Visuaaliset elementit toivat brändin uuden markkina-aseman eloon, kommunikoiden tehokkaasti yrityksen kehitystä sekä keskittymistä brändäyksen voimaan eri toimialoilla.

Liike ei ainoastaan lisännyt Tiny Hunterin visuaalista vetovoimaa, vaan myös vahvisti sen ydinsanomaa muutoksesta. Kasvun, rytmin ja muutoksen teemat resonoivat syvällisesti yleisön kanssa, luoden unohtumattoman ja vaikuttavan brändikokemuksen.

Tiny Hunter sai itselleen liikekielen identiteetin ja ammattimaisen ohjeiston, jonka avulla yrityksessä voidaan jatkossa tuottaa liikkuvaa grafiikkaa moniin eri käyttökohteisiin ja medioihin. Sitä hyödynnetään yhtiön verkkosivuilla, presentaatioissa, YouTubessa, sosiaalisessa mediassa ja heidän omassa mainonnassaan.

Brändin huomioarvo, tunnistettavuus sekä laatumielikuva ovat nousseet merkittävästi ja yhtiö pystyy nyt tavoittamaan tehokkaammin uusia yleisöjä, joita se tarvitsee kasvuunsa.

”Huomionarvoista on, että sen jälkeen, kun verkkosivumme lanseerattiin uudella ilmeellä ja uudella liikkuvalla sisällöllä, markkinointikustannustemme tuottavuus on parantunut yli 70 %, mikä on paljon.”

– Jodie deVries
Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Jotta yksikään hyvä työ ei jää tekemättä

Osuma Henkilöstöpalvelut on syntynyt näkemyksestä, että työelämän on aika uudistua. Yrityksessä nähtiin, että vanhat tavat eivät palvele enää yrityksiä eikä osaajia.

Tarvittiin uuden ajan henkilöstöpalvelu, joka kehittää, kouluttaa ja kiihdyttää työyhteisöjä, joissa vallitsee vahva tekemisen meininki ja onnistumisen tahto. Yrityksille ja johtajille Osuma lupaa luoda osaamispääomasta kestävän menestystekijän, yhdistää oikea osaaja ja hyvä työ ja vapauttaa tekijöissä oleva potentiaali. Osuma puhuttelee erityisesti sellaisia osaajia, jotka toivovat työelämältä sekä yksilöllistä huomioimista ja kunnioittamista, että vakautta uraan ja arkeen.

Osuma on henkilöstöpalvelun edelläkävijä Suomessa ja on perustamisvuodestaan 2016 lähtien kasvanut jatkuvasti ollen nykyään Itä-Suomessa alan suurin toimija. Osaajapääoman strategisena hallinta- ja kehittämiskumppanina yritys tarjoaa laajaa asiantuntijapalvelua henkilöstön hankintaan ja kehittämiseen sekä rekrytointi- ja työelämäkoulutuksia, suorarekrytointia ja erilaisia arviointipalveluja. Osuma työllistää kuukausittain n. 750 ammattilaista.

Työelämän pitää uudistua – niin piti Osumankin

Jatkoimme vuonna 2016 aloitettua työtä ja yhteistä matkaa Osuma Henkilöstöpalveluiden kanssa. Uusi aika ja isommat tavoitteet tarkoittivat, että yritykselle päätettiin kirjoittaa brändistrategia sekä uudet kärkiviestit. Uudistimme myös verkkopalvelun ja digimarkkinoinnin.

Osuman vahvimmaksi viestiksi valikoitui puhutteleva ja tunteisiin vetoava slogan “Suoraan sydämeen”.

Tunteen lisäksi brändiin oli puhallettava eloa. Osuma on erittäin monipuolisesti esillä oleva yritys ja koska valtaosa näkyvyydestä tapahtuu digitaalisilla pinnoilla, oli perusteltua luoda brändille tunnistettava liikekieli. Nyt Osuma erottuu aina laadukkaasti, eikä pyörää tarvitse jokaisen videototeutuksen kohdalla keksiä uudelleen. Yrityksellä on valmis sapluuna ja laaja animaatiokirjasto valmiina.

Osuman verkkonäkyvyyden oli myös aika uusiutua. Verkkosivut uudistettiin käyttökokemus ja tavoittavuus edellä. Sivujen tuli palvella paremmin sekä työnhakijaa, että -antajaa. Samalla uudistettiin digimarkkinointi. Vaikka hakusanamainonnan voidaan nykyään ajatella olevan osa yrityksen perus saavutettavuutta, sillä rakennetaan merkittävää kilpailuetua oikein tehtynä. Päätimme pureutua pintaa syvemmälle analytiikkaan sekä konversiodataan ja uudistimme jatkuvan mainonnan mallin. 

Tuloksia Osumalla päästiin niittämään heti. Sivuston kautta tullut hakijamäärä on lähtenyt välittömästi kasvuun ja konversioprosentti on kasvanut yli 16 %. Kasvun myötä myös laatu on parantunut huomattavasti. Mitattaessa kuinka paljon onnistuneesta konversiosta, eli sivuilta jätetystä hakemuksesta, on pitänyt maksaa digimarkkinoinnissa, on hinta laskenut 27%.

Tämä työ lähti sydämestä ja osuu suoraan sydämiin.

“Hyvä markkinointi on aina yhtä aikaa strategista ja operatiivista. Lyhyttä ja pitkää peliä. Haluamme, että markkinoinnin kumppani tuntee meidät ja pystyy palvelemaan läpi koko markkinoinnin vastuualueen. Siksi yhteistyön on oltava läheistä. Pidän Ahooy Creativen tyylistä sekä tahdosta ja taidosta kuunnella. Brändiuudistuksen suunnittelu ja julkaisu on sujunut sulavasti ja tuloksia on alkanut näkyä heti.”

– Ville Auvinen, Osuma Henkilöstöpalvelu Oy, toimitusjohtaja.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Genelec – Music is my muse

Genelec on täysin suomalainen ja yksi maailman johtavia ja palkituimpia ammattimaiseen äänentarkkailuun ja -kuunteluun tarkoitettujen studiomonitorien ja aktiivikaiuttimien valmistajia. Geneleciin luottavat tunnetuimmat studiot, artistit ja AV-alan ammattilaiset ympäri maailmaa. Yhtiön filosofiaan kuuluu äärimmäisen puhtaan äänen toistaminen juuri sellaisena, kuin se on alkuperäisesti tarkoitettu. 

Samalla, kun yrityksessä sen jokainen ihminen suhtautuu äänen maailmaan tieteellisellä ja insinöörimäisellä ikuisen parantamisen otteella, Genelecin tuotteista on muodostunut monien luovien alojen ammattilaisten suosikkeja.

Genelec halusi kertoa maailmalle juuri tästä yhteistyöstä ja esitellä G- ja F-sarjan kaiuttimia erottuvalla tavalla. Tehtävämme oli luoda markkinointia varten luova konsepti, jota pystyttäisiin tarvittaessa soveltamaan monien eri luovien alojen esittelyyn. Halusimme kertoa tarinan, kuinka musiikki voi viedä ihmisen toisiin maailmoihin ja toimia lopulta muusana uuden luomisessa.

Genelec oli aikaisemmin tehnyt yhteistyötä yhden Suomen lupaavimman nuoren balettitanssijan, Atte Kilpisen, kanssa. Ja jo lyhyt keskustelu Aten kanssa vakuutti, että hän on oikea henkilö kertomaan tarina, jossa musiikki ja tanssi elävät toisistaan.

Tuotimme Genelecille yhteistyössä Nobrainer Filmsin ja kuvaaja Petra Kuhan kanssa vahvan visuaalisen kuvamaailman kampanjaa varten. Säveltäjäksi ja äänisuunnittelijaksi valitsimme Studio Badmaman Simo Orpanan. Tuotimme kampanjamateriaalit englanniksi ja suomeksi sekä video- ja still-formaatteihin.

Esiintyjä: Atte Kilpinen, tanssija, Suomen kansallisbaletti
Video: Nobrainer Films
Musiikki: Studio Badmama
Valokuvat: Petra Kuha

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

On the path to sustainability

Hurtta on rakastettu koiran vaatteiden ja tarvikkeiden brändi, joka nauttii suurta suosiota Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Suosio tuo mukanaan myös merkittävän vastuun varmistaa kestävät toimintatavat kaikessa sen toiminnassa.

Yhteistyössä Hurtan kanssa kehitimme konseptin, joka auttoi heitä viestimään kunnianhimoiset tavoitteet maailmalle ja sanoittamaan keinot, joiden avulla siirytään entistäkin kestävämpiin toimintamalleihin. Avullamme Hurtta pystyy viestimään tehokkaasti ja vakuuttavasti sitoutumisestaan kestävään kehitykseen. Videon avulla saavutimme laajemman yleisön ja vahvistimme brändin mainetta vastuullisena toimijana sekä ylipäätään koirien vaatteiden markkinassa.

Katso alta video, joka tiivistää esimerkillisesti Hurtan tavoitteet ja näyttää kaiken sen brändille ominaisella tyylillä.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex