Siirry sisältöön

Jotta keho, mieli ja luonto voivat hyvin.

Kalavapriikki kasvattaa, jalostaa ja myy korkealaatuista kotimaista kalaa ja kalatuotteita. Yritys hallitsee kalan koko ketjun vesistä lautaselle. Kalaruokatalo pyrkii edistämään aktiivisesti ympäristön, kotimaisen kala-alan ja ihmisten hyvinvointia.

Kalavapriikki on siis kalaruokatalo ja valmistajabrändi, minkä lisäksi se toimii kattobrändinä omille tuotebrändeilleen. Kasvuyrityksen jatkuvasti laajenevan brändivalikoiman johtamiseen tarvittiin brändistrategia ja keinot luoda tunnettuutta toimijalle, joka on kuluttajille hyvinkin tuttujen Kalaonni-tuotteiden takana.

Hyödynsimme työssämme jo Kalaonnin kanssa tehdyn brändityön ohessa tulleita oivalluksia ja selkeytimme brändihierarkian palvelemaan Kalavapriikin tarpeita. Loimme selkeät brändilinjaukset, jotka toimivat ohjenuorana ja työkaluna Kalavapriikki-brändin sekä sen kuluttajabrändien johtamiselle ja kehittämiselle. Nyt brändistrategia viitoittaa tietä kohti vahvaa, ainutlaatuista ja tunnistettavaa brändiä sekä tuotteita, joissa näkyy ja maistuu tekijöidensä intohimo ja ilo.

Kalavapriikin ansiosta parhain ei maksa maailmaa. Sen tuotteet  tehdään tuoreesta kotimaisesta kalasta ja niissä yhdistyvät perinteiset ja konstailemattomat sekä trendikkäät ja yllättävät maut. Rakentamamme uuden brändi-identiteetin ansiosta Kalavapriikilla on nyt keinot näyttää se ja paljon muuta koko maailmalle – niin kuluttajille, ruokataloille, kasvattajille kuin ammattikeittiöille.

Kalavapriikin tarina

Kalaruoka tarvitsee uusia ystäviä. Kala on pudonnut pois monen kaupunkilaisen ja nuoren perheen ruokalistalta, vaikka tutkimusten mukaan kuluttajat haluaisivat syödä enemmän kalaa. Tähän haasteeseen suhtaudumme äärimmäisellä innolla ja palolla. Muutos ei synny sormella osoittamalla, vaan se lähtee liikkeelle jokaisesta keittiöstä, kasvaa iloisista makumatkoista ja positiivisista yllätyksistä.

Kestävästi lähellä tuotettu kalaruoka, uudet reseptit ja perinteiden vaaliminen sekä uusien maailman makujen etsiminen yhteisömme kanssa ovat parasta, mitä me tiedämme. Sen ilon haluamme kantavan lautasille saakka. Siellä onnistumisemmekin lopulta mitataan.

Kalavapriikki-tunnus tarkoittaa, että jokaisen tuotteen erinomaisuuden takaavat ihmisemme. Me rakennamme sinun kanssasi vastuullisen kotimaisen kalaruoan täydellisen laatuketjun vesistä lautaselle – yhdessä, ilolla, käsityötä kunnioittaen ja järkähtämättömin laatuvaatimuksin.

Taataksemme kaloillemme kasvuajan hyvän elämän sekä raaka-aineen puhtauden, turvallisuuden ja nettopositiivisen luontovaikutuksen olemme sitoutuneet yhteistyöhön Benella-kasvattajien kanssa. Benella on kotimaisen kalan ylin laatustandardi, johon muut eivät pysty.

– Kalavapriikki

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Pelkistetty ja ajattoman luonnollinen työympäristösi

Taiga Conceptin tuotteet olivat – ja ovat edelleen – erinomaisia sekä kauniita. Haasteeksi oli kuitenkin muodostunut niiden markkinointi, joka ei vastannut tuotteen laatua. Tarvittiin brändi, joka välittää Taigan ainutlaatuisen tunnelman kaikille sen kohderyhmille.

Nykytila-analyysin ja haastatteluiden avulla löysimme kriittisimmät ongelmakohdat sekä esimerkiksi uuden kohderyhmän, sillä sisustussuunnittelijat ja arkkitehdit olivat aiemmin jääneet täysin huomioimatta. Löysimme brändille kulmakivet, joiden varaan näyttävä brändi tulee rakentaa.

Loimme Taigalle verbaalisen ja visuaalisen identiteetin, jossa korostuu heidän luomiensa tilojen luonnolliset elementit. Rakensimme brändin ja narratiivin, jotka luovat jo ainoastaan sanojen avulla tunnelman Taigan tuotteesta – ennen kuin sitä on päässyt edes kokeilemaan.

Luonnollinen työympäristö on luodun brändin ansiosta nyt läsnä jokaisessa pisteessä, jossa asiakas kohtaa Taigan.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Liike-elämänvoima sai kasvot

Miten esitellä ja avata osuuskunnan toimintaa selkokielellä? Tähän haasteeseen Osuuskunta KPY törmäsi toistuvasti esittäytyessään osuudenomistajille, sijoittajille, omistusyhtiöiden työntekijöille ja ylipäänsä kaikille, jotka kysyivät mikä Osuuskunta KPY oikein on. Kun soppaan lisättiin päivitetty kahden strategian malli, oli aika selkiyttää esittelyä.

Kerrottu ja kuvitettu viesti on aina ymmärrettävämpi kuin luettu. Walk & talk -tyyliin toteutetulla videolla esitellään samalla kertaa paitsi toimintaa myös KPY:n, Novapoliksen ja CoWorkin tiloja, joissa liike-elämänvoima kasvaa.

Antamalla brändille kasvot, viestinnästä luodaan lähestyttävämpää ja humaania. Kahden strategian sekä koko KPY:n kasvoina toimii kaksi ammattinäyttelijöiden esittämää hahmoa: KPY Momentum ja KPY Nova. Näiden hahmojen ulkoinen olemus, puhetapa ja persoonallisuus heijastavat KPY:n brändiä ja liiketoimintaa.

Laadukas videoesittely avaa KPY:n liiketoiminnan ytimen. Se herättää katsojassa positiivista kiinnostusta KPY:tä ja osuuskuntapohjaista toimintaa kohtaan. Videon loppuun voidaan vaihtaa kohdennettuja viestejä tai kehotteita tarpeen mukaan. Näin video kestää aikaa ja on monikäyttöinen, kun KPY viestii liike-elämänvoimasta eri kohderyhmilleen.

Näyttelijät: Atte Antikainen, Heli Lyytikäinen
Video: Nobrainer Films Oy

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Here’s to ten years of getting the job done right

Leica Geosystems halusi kertoa asiakkailleen kuinka juuri asiakkaiden työn ymmärtäminen innoittaa Leican omaa työntekoa. Halusimme viestiä, kuinka tärkeää on ansaita asiakkaiden luottamus päivittäin, jokaisessa työtehtävässä. Kuinka oleellista on auttaa heitä onnistumaan joka kerta, kun he käyttävät työkalujamme tai luottavat ratkaisuihimme. Sillä jos me emme onnistu, eivät hekään voi onnistua.

Se, mitä todella juhlimme Leica Geosystemsin iCON 10-vuotisjuhlakampanjassa, oli Leican asiakkaiden työ sekä pyrkimys auttaa heitä tekemään se joka päivä entistäkin paremmin. Ja tämä on hyvä lähtökohta, koska Leica Geosystems on jo valmiina kohtaamaan seuraavatkin vuosikymmet samalla asenteella.

Video: Nobrainer Films

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Liitoksissa elämään

Itä-Suomen LVI-Palvelun brändi painaa sukka putkella ihmisten pariin. Helposti lähestyttävä ja kiinni elämässä oleva brändi on selkeä kokonaisuus, joka on liitoksissa elämään ja rakennusten hyvään tulevaisuuteen.

Brändi on ihmisläheinen, minkä lisäksi se on selkeä ja leikkisä, koska riemu saa revetä, mutta putket eivät. ISLVI on niin ammattilaisena kuin brändiltään ennen kaikkea kumppani, jonka kanssa hommat menevät putkeen. Helposti lähestyttävä, mutta näyttävä brändi ymmärtää asiakkaitaan ja tekee putkiremontista hyvän uutisen.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Kovaan maailmaan luotu

Yli kolmekymmentä vuotta kestäneellä taipaleellaan Somotec on tullut tunnetuksi laadukkaista hitsauslisäaineistaan ja juotteistaan, panssariterästuotteistaan sekä ruostumattoman teräksen peittaustuotteistaan. Somotecin identiteetti oli kuitenkin monilla osa-alueilla jämähtänyt menneisyyteen. Monet asiakkaista näkivät yrityksen vanhanaikaisena, muistelivat menneitä aikoja eivätkä oikein tienneet, mitä kaikkea Somotec oikeastaan tarjoaa.

Kirkastimme brändin ja loimme tavan viestiä itsevarmasti ja ennakkoluulottomasti, mikä kertoo Somotecin uudesta sukupolvesta ja nuorekkaasta asenteesta, mutta myös kokemuksesta sekä asiantuntijuuden pitkästä historiasta.

Maailma kova. Somotec kovempi.

”Ahooy on kova kiinnitys meidän remmiin! Arvostamme heidän tapaansa tehdä töitä ja syventyä asiakkaan yritysidentiteettiin ja liiketoimintaan. He lähestyvät uusia asioita aidolla mielenkiinnolla ja intohimolla, tekevät asiakkaan olon tärkeäksi sekä ovat kauaskantoinen markkinoinnin strateginen kumppani. Työnjälki on laadukasta ja aikataulut pitävät. He ovat kumppani, jonka kanssa on hyvä olla.”

– Ellinoora Riihiluoma, asiakaspalvelupäällikkö, Somotec

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Extend your range

Leica Geosystemsin uusi tuote Leica CS30 Long-Range Bluetooth® on uudistettu versio vanhasta Leica CS30 -tabletista. Vanhan, hyväksi todetun tuotteen pitkän kantaman version lanseeraus viestittää, että Leica Geosystems tuntee asiakkaidensa tarpeet. Kampanja on kohdennettu erityisesti maanmittaajille ja yritysten omistajille.

Työn tuloksena oli visuaalisesti vaikuttava ja viesteiltään ytimekäs kampanja, joka julkaistiin Leica Geosystemsin eri sosiaalisen median kanavilla. Kuukausia kestävään kampanjaan kuuluu yksitoista sosiaalisen median postausta, joista kaksi on animaatioita, sekä Leica Geosystemsin verkkosivuston laskeutumissivun kuva.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Hyvä energia tarttuu

Kuopion Energialla oli valmiiksi vahva asema markkinoilla, mutta yrityksen imago ei vastannut sitä, miten pitkäaikaiset asiakkaansa kokivat heidät. Samalla kun autoimme asiakastamme ajattelemaan itsensä, tuotteensa ja palvelutarjontansa uudelleen, oivalsimme myös, että heidän tulisi muistuttaa kaupunkilaisia siitä, että paikallisena energiantuottajana yhtiö on tärkeä osa yhteisöä. Siksi loimme brändistä lähestyttävän ja samaistuttavan –  kuin hyvän naapurin.

Katso Kuopion Energialle toteuttamamme musiikkivideo:
Kuopion Energia – Sen tuntee

Elämänlämpöä

“Prosessi eteni todella sujuvasti. Oli melkein hämmästyttävää, miten jo ensimmäiset luonnokset brändistrategiasta istuivat koko johtoryhmään niin hyvin. Strategian työstäminen oli hyvin systemaattista ja siinä pysyttiin hienosti suunnitellussa aikataulussa.”

– Satu Nurminen, henkilöstö- ja viestintäpäällikkö Kuopion Energia

Valokuvaus: Petra Tiihonen
Video: Nobrainer Films

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex
Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex

Arktisen pääkaupungin lentopalloseura

Rovaniemeläisen lentopallon historia on kiistatta hieno ja tapahtumarikas. Menestys naisissa ja miehissä, vahva juniorituotanto sekä menestys niin kansainvälisillä kuin kotimaisilla kentillä on pohja, jolle on hyvä rakentaa paikallista lentopallokulttuuria. Napapiirin Palloketut ja Woman Volley istuivat yhdessä saman pöydän ääreen ja tekivät päätöksen yhdistää voimansa. Uusi seura tulisi kuitenkin tarvitsemaan nimen, logon ja brändin, joka ammentaa pitkästä historiasta, mutta on valmis katsomaan tulevaisuuteen.

Annoimme uudelle seuralle nimen Arctic Volley Rovaniemi. Vahva paikallinen identiteetti, kasvattava ja rehti arvomaailma sekä pitkät perinteet lyötiin brändiin sisään kuin pallo verkolta kenttään. Rakensimme brändin, josta koko Rovaniemen lentopalloperhe voi olla ylpeä.

”Käsittämätöntä, miten hienosti Ahooy Creative nappasi kiinni juuri siitä mitä me olimme ajatelleet, mutta emme ikinä olisi tajunneet sanoittaa sitä itse. Nyt meillä on upea logo, hieno nimi, käsittämättömän osuva ja historiaa kunnioittava tarina seuramme takana. Olemme äärimmäisen tyytyväisiä ja kiitollisia! Aivan priimaa tekemistä.”

– Mari Jolanki, Arctic Volleyn puheenjohtaja

Aika räjäyttää padot, ja yhdistää purot vuolaaksi virraksi

Vuosia sitten, pohjoisen karunkauniissa maisemassa, eli ja hengitti lentopallokulttuuri, joka oli vaikuttava ja värikäs kuin Lapin ruska. Vuosien varrella tuo kulttuuri ryöppysi pienten kylien välisistä otteluista, joissa verkko oli pelkkä naru navetan takana, aina valtakunnalliseen menestykseen asti, joka johti jopa Eurooppaan saakka. Se virtaus oli vastustamaton kuin Kemijoki tulviessaan. Nyt kuitenkin aapasuot ja taigametsät kaikuvat ainoastaan harvoin yksittäisistä onnistumisista ja satunnaisista tuuletuksista.

Siinä hetkessä tuli meidän aikamme. Tilaisuus yhdistää osittain pirstaloitunut seurakenttä ja palauttaa lentopallon saralla arvostus yhteishenkeä kohtaan. Me olemme valmiita huuhtomaan kultaa, ja kaivamaan takaisin sen lentopalloihmisten välisen rakkauden ja yhdessä tekemisen kulttuurin, jolla on ollut merkittävä rooli rovaniemeläisessä lentopallossa. Me kokosimme yhteen lentopalloperheen, joka ammentaa hienosta historiasta, mutta on valmis olemaan muutos, joka mullistaa lentopallon. Eikä ainoastaan rovaniemeläisen, vaan koko suomalaisen lentopallon.

Pohjoinen lentopallokenttä loistaa jälleen tuhannen revontulen voimalla.

Voimatel
Voimatel
Jätekukko
Jätekukko
Kliini Autokäsittely
Kliini Autokäsittely
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Muusikampanja | Kruunu Herkku
Dimex
Dimex