Trube
Sydän maussa – kädet taikinassa
Truben tarina nojasi aiemmin vahvasti historiajuuriinsa, mikä muovasi yrityksen profiilin voimakkaasti paikalliseksi toimijaksi. Halu nousta valtakunnalliseksi tuotekehittäjäksi maamme tunnetuimpien leipomoiden joukkoon edellytti maukkaammin muotoiltua tapaa puhutella kohderyhmää sekä uusien herkkusuiden saamista Truben leipomusten äärelle.
Truben perimmäisten arvojen tunnistaminen ja samaistuttaviksi saattaminen ohjasivat viestin ja visuaalisen identiteetin radikaaliin uudistumiseen. Avaintekijöiksi viestintästrategiassa nousivat brändin sydämen muodostavat ihmiset ja heidän ainutlaatuinen ammattitaitonsa. Näiden henkilöiden kautta päästiin kertomaan tarinaa Truben intohimoisesta omistautumisesta, välittämisestä sekä käsityöosaamisesta, joka on suomalaisessa leipomoteollisuudessa vertaansa vailla.
Kellä pulla, sillä ystäviä
“Uudet pakkauksemme erottuvat päivittäistavarakaupan hyllystä hyvin ja olemme saaneet niistä paljon kuluttajapalautetta. Onnistuimme tavoitteessamme nuorentaa ja kotimaistaa Truben imagoa sekä ohjaamaan uusia kuluttajia tuotteidemme pariin. Tuotteiden tekijöiden tuominen mukaan pakkauksiin erottaa meidät kilpailijoista. Tämä on toiminut myös erinomaisena sisäisenä markkinointina, nostanut ammattiylpeyttä omasta osaamisesta sekä parantanut yhdessä tekemisen tunnetta.”
– Sami Kemiläinen, toimitusjohtaja, Trube