KPA Unicon
Lähtötilanne
Puhtaan energian tuotanto on järkevää kaikille.
Uusiutuvien energialähteiden toimikenttä laajenee nykyään räjähdysmäisesti. Puhtaan energian pioneerina ja kansainvälisenä osaajana, KPA Unicon halusi uudistua vastaamaan kasvavan alan vaatimuksia ja löytää itselleen laadukkaan ja edistyksellisen brändi-identiteetin, joka tukisi yhtiön kansainvälistä kasvustrategiaa.
Uusi suunta
Kun energia valjastetaan tuottamaan hyvää.
Kaikki on lähtenyt liikkeelle unelmasta vähentää maailman riippuvuutta fossiilisista polttoaineista. Yhtiön kunnianhimoisen vision, KPA:n ammattilaisten ponnistelujen ja kansainvälisen yhteistyön myötä unelmasta on tulossa totta.
Vaikka energia-ala on insinöörien kotikenttä, jonka kieltä ja lainalaisuuksia harva ymmärtää, löytyi brändille oma maanläheinen ja hyväntahtoinen tapa puhua. Brändityön myötä loimme KPA Uniconille persoonallisen, raikkaan sekä kaikille ymmärrettävän ja helposti lähestyttävän brändin. Brändistrategian kehitys avasi myös kaikkien mukana olleiden silmät näkemään koko yhtiön tarjooma uudessa valossa. Sitä myötä syntyi pohja uudelle palvelumuotoilulle, tuotteistukselle sekä lupaukselle.
Lopputulos
Inhimillisyys vei voiton
Kun brändin keskiöön tuotiin inhimilliset arvot, syntyi myös perusta vahvalle brändistrategialle, johon on helppo uskoa. Edelläkävijyys puolestaan viitoitti tien persoonalliselle ja raikkaalle ilmeelle irti perinteisten energia-alan toimijoiden imagoista. Strategian mukaisesti KPA Unicon positioi itsensä nykyään juuri oikeaan paikkaan tulevaisuuden uusiutuvien energioiden kehittäjien ja visionäärien joukkoon.
Uusiutuneen brändin ja selkeiden kärkiviestien myötä KPA Unicon on noteerattu kansainvälisesti alalla, yrityksen verkostot ovat kasvaneet merkittävästi ja tulevaisuuden näkymät alalla ovat valoisat.