Siirry sisältöön

Savo Volley

Urheiluseura
Mitä teimme: Brändistrategia / Brändi-identiteetti / Verkkosivut / Myynti- ja markkinointimateriaali / Videotuotanto

Suloiselle Savolle!

Savo Volleyn brändissä on iso painoarvo rohkealla visuaalisella viestinnällä. Seuran värimaailmaan kuuluvat oranssi, musta ja valkoinen, jotka heijastavat sen savolaisia juuria.

Viestinnän äänensävy on innostunut ja itsevarma, mutta myös toisia arvostava ja tunteikas. Tärkeä osa viestintää on tietynlainen velmuileva huumori, mitä kuvastamaan seuralle luotiin maskotti Velmu.

Savo Volleyn onnistunut brändääminen näkyy selkeästi seuran tunnettuudessa. Vuonna 2018 seura voitti Lentopalloliiton kauden lentopalloilmiön palkinnon. Lisäksi seura nousi kahden vuoden aikana koko Suomen seuratuimmaksi lentopalloseurauksi.

Tähdet lähellä, tunteet pinnassa

”Halusimme tehdä jotain, mitä kukaan ei ollut koskaan aiemmin tehnyt. Halusimme asettaa riman niin ylös, ettei ollut varmuutta siitä, pääsemmekö itsekään rimalle asti. Lopputuloksena muutimme koko suomalaisen urheilun ymmärrystä siitä, mitä on mahdollista saavuttaa, kun pelaajat ovat sitoutuneita ja motivoituneita työskentelemään median kanssa. Tiesimme, että tänä päivänä peli on muutakin kuin peli. Se on persoonia, tarinoita ja tunteita.”

– Raine Siltala, silloinen Savo Volleyn markkinointipäällikkö

Valokuvaus: Markus Aspegren, Antti Karppinen
Videotuotanto: Lasse Hartikainen, Raine Siltala