Siirry sisältöön

Kuopion kaupunki

Julkinen sektori
Mitä teimme: Nykytila-analyysi / Brändistrategia / Brändi-identiteetti / Brändiportaali

Hyvän elon, ilon ja olon kaupunki

Kaupunkibrändejä uudistetaan ja kehitetään kiihtyvään tahtiin maailmalla ja myös ympäri Suomea. Syy on selvä. Siinä missä yritykset kilpailevat asiakkaista, tulee kaupunkien houkutella asukkaita, yrityksiä ja matkailijoita pysyäkseen elinvoimaisina. Kuopio on noussut Suomen muuttovetovoimaisimpien kaupunkien listalla jo sijalle kaksi ja sen haluttiin näkyvän ja kuuluvan myös brändissä. Uusi brändi ilmentää kaikkea muuta, paitsi nukkuvaa maalaiskaupunkia.

Työn ytimessä oli löytää Kuopion kaupungin uniikkius. Uudistettu lupaus, kärkiviestit ja visuaalinen ilme edustavat nyt Kuopion monimuotoista joukkoa asukkaita, yrityksiä ja muita toimijoita. Brändi on tunnistettava eri käyttökohteissa ja helpompi upottaa erilaisiin ympäristöihin. Samalla kaupunki antaa brändin avulla kuopiolaisille sekä syyn että luvan olla ylpeitä kotikaupungistaan.

Tutustu brändiportaaliin:
https://kuopionkaupunki.brandiportaali.fi/ 

Hyvän elämän pääkaupunki

”Meidän kaikkien kuopiolaisten omistaman Kuopio-brändin kehittäminen ja vaaliminen on meille kunniatehtävä. Brändin tulee olla kuopiolaisille totta ja muille haluttava. Tarvitsimme rinnalle kumppanin, joka jakaa samat arvot ja ymmärtää Kuopio-brändin merkityksen. Symbioottinen työskentelytapa ja kaupunkistrategian sekä brändin evoluution ymmärtäminen olivat edellytys onnistuneelle työlle. Olen kiitollinen matkasta ja tyytyväinen lopputulokseen.”

– Kirsi Soininen, Kuopion kaupungin markkinointijohtaja