Catch up on our news from the inside which is good for the outside.

Fairytale gone good.

Viimeisimmät julkaisut

Digimarkkinoinnin prosessi à la Ahooy

Digi-digi-dii. Di, digi-digi-dii. Digi toimii kuin Daruden Sandstorm, ja hyvin kohdennettu digimarkkinointi lävähtää väkisin haluttujen kohderyhmien silmille kuin hiekkamyrsky. Meillä Ahooylla digimarkkinoinnille on selkeä prosessi, joka toimii ja on yksinkertaisesti tehokas. Digitiimimme yhdistettynä luovan suunnittelun ja tuotannon tiimeihimme on ihan älyvapaan kätevä setti jokaiselle yritykselle, koska kaikki suunnittelusta optimointiin ja materiaaleista statuspalavereihin on käytössäsi saman … Continued


Lue lisää ›

Metaverse for dummies – eli niille, joita kiinnostaa ajoissa

Metaverse on immersiivinen, virtuaalinen ja kolmiulotteinen lohkoketjuihin perustuva kohtaamismaailma, jossa käyttäjät vuorovaikuttavat ympäristöön sekä toisiinsa. Rehellisesti sanottuna suhina vaan kuuluu, kun hienot sanat menevät vauhdilla yli hilseen. Kuitenkin muuan Zuckerbergin Mark on sitä mieltä, että metaverse on “second best thing to teleportation”. Eli mikä homma? Pyrimme nyt selittämään koko metaversumin “for dummies” -hengessä, vaikkakin asiasta … Continued


Lue lisää ›

Ahooy Creative 20 vuotta – mitä näkyy taustapeilissä?

Mainoksia, jotka taitettiin putkassa. Pikkujouluja Tallinnassa. Autoja, joita ei kehtaa ajaa edes asiakkaan pihaan. Bussimatkoja painotaloon keskusyksikkö sylissä. Laserleikkausta kaasumaski päässä. Ahooy Creative on ilmiö, jota ei voi kirjoittaa – se pitää kokea. Mutta yritetään nyt kirjoittaakin. Ennen kuin puhutaan Saab ysisatasista, kerrataan mistä kaikki alkoi. Yrityksen perustajajäsenten Tatu Ahosen ja Janne Antikaisen tiet törmäsivät … Continued


Lue lisää ›

Työharjoittelu Ahooylla: Teoria käytäntöön aidossa työympäristössä

Työssäoppimisjakson tultua ajankohtaiseksi ajatuksenani oli, että haluan suorittaa sen mainostoimistossa, jossa voin ympäröidä itseni luovan alan kokeneilla ammattilaisilla. Minulla oli vahva intuitio siitä, että Ahooy Creative on se paikka minne haluan oppimaan. Näin ollen Ahooy jäi ainoaksi firmaksi, jonne lähetin oman portfolioni. Ja haastattelun mentyä nappiin, pääsin tänne harjoitteluun.


Lue lisää ›

Ammattilaiseksi alalle, joka ei ole koskaan valmis

Olen aloittanut Ahooyn digitiimissä kesäkuun alussa ja digimarkkinoinnin saralla olen vielä urani alkutaipaleella. Ahooylle pääsin töihin rekrykoulutuksen kautta, jota parhaillaan suoritan. Olen mukana Sarasen eCommerce Pro Grow With Google -koulutusohjelmassa puolen vuoden ajan, joka on yhdistelmä käytännön oppia alan töissä ja koulutusta alan ammattilaisten ohjauksessa. Tällaisen yhteistyön avulla on tarkoitus löytää lisää uusia asiantuntijoita digimarkkinoinnin pariin.


Lue lisää ›

Osaako logosi twerkata?

Kaikki ihmisistä algoritmeihin haluavat liikettä, liikettä, liikettä. Joten miksi et sinäkin laittaisi logoasi liikkumaan? Tai tanssimaan ja vaikka twerkkaamaan?


Lue lisää ›
1 2 3 7