Ahooy Zine

Viimeisimmät julkaisut

Mikä Ahooy?

Aluksi oli Ad Kiivi, sitten tuli Oddy Inc. ja sitten tuli yrityksen 18. ikävuosi ja ikään kuuluen oman identiteetin kaipuu ja itsenäistyminen. Olitpa oppinut tuntemaan meidät kummalla nimellä tahansa, olemme tänään – enemmän kuin koskaan aikaisemmin – juuri sitä mitä itse haluamme. Uusi nimemme on Ahooy Creative.


Lue lisää ›

Näin järjestät työpajan etänä

Koko maailman tapaan mekin Ahooylla olemme tilanteessa, jossa yhteiset tapaamiset ja työpajat eivät enää onnistukaan fyysisesti samassa tilassa – ainakaan seuraavien kuukausien aikana. Verkkotyöskentely on noussut avainasemaan puskemaan sekä meidän että asiakkaidemme liiketoimintaa eteenpäin.


Lue lisää ›

Lue lisää ›

Verkkokaupan perustaminen

Nyt niitä syntyy kuin sieniä sateella – verkkokauppoja nimittäin! Kaupanteko on siirtynyt verkkoon vauhdilla jo useita vuosia, mutta juuri nyt yritykset digitalisoivat omaa liiketoimintaansa super-nopeasti. Vaikka muutos on nyt maailmantilanteesta johtuen nopeaa, on verkkoon siirtynyt kaupankäynti tullut jäädäkseen.


Lue lisää ›

Korona, käyttäytyminen ja kulutus 

Miten koronatilanne vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen ja medioiden käyttöön? Tapahtumat on peruttu, liikkumista rajoitetaan, yritykset kamppailevat. Etätöitä, kotikoulua, vessapaperin hamstrausta. Korona on muuttanut ihmisten kuluttamista ja käyttäytymistä sekä suhtautumista elämän perusasioihin.


Lue lisää ›

Kotona kotimaista -hanke

Vappu Pimiä, Jaana Pelkonen, Janni Hussi, HP Parviainen, Pippa Laukka sekä joukko muita suomalaisia eturivin henkilöitä ovat päättäneet kantaa kortensa kekoon suomalaisten pienten käsityöläisyritysten puolesta.


Lue lisää ›

Maslow ei tainnut arvata tätä

Katastrofivaroituksen äärellä meistä aika moni taisi kiirehtiä tarkastelemaan Maslow’n tarverhierarkian alempien portaiden kuntoa. Saanko turvattua omat fysiologiset tarpeet ja – näköjään sitäkin tärkeämpänä – saanko pyyhittyä tarpeideni jäljet? 


Lue lisää ›

Markkinointi koronakeväänä 2020

Hetki sitten markkinoinnin strategiapahvit lensivät kaikilta nurkkaan – ainakin joksikin aikaa. Siksi halusimme mahdollisimman nopeasti kasata yhteen muutamia tapoja lähestyä liiketoiminnan haasteita sekä miten markkinointi voisi niissä auttaa. 


Lue lisää ›

Kalsarit jalkaan ja töihin!

Yli kymmenen vuotta sitten puhuttiin, että yritykset digitalisoivat kaupankäyntiä ja kulutustottumuksia. Sitten tajuttiin, että asiakkaathan niitä oikeasti digitalisoivat – yritykset vain yrittävät pysyä perässä. Vaan tuskin kukaan arvasi, että lopulta pieni virus tekee sen oikeasti.


Lue lisää ›

Lähimmäisenrakkaus joulun tuopi

On taas se aika vuodesta, kun monenmoiset ajatukset täyttävät mielen. Mistä aikaa hoitaa kaikki joulun tehtävät, mitä kukakin haluaa lahjaksi, kinkku pakastettuna vai valmiiksi sulatettuna?


Lue lisää ›