Brändi, jonka taustalla on rakkaus.
Voimme ylpeydellä sanoa, että olemme työskennelleet Hurtan kanssa jo yli viiden vuoden ajan. Se on pitkä aika sekä koiranvuosissa että markkinoinnin vuosissa. Olemme nähneet, kuinka lojaaleja Hurtan asiakkaat ovat brändille, eikä meidän ole vaikea ymmärtää miksi. Hurtan väki suhtautuu intohimoisesti tavoitteeseensa tehdä huippulaatuisia varusteita, joiden turvin koirat voivat nauttia lempipuuhistaan säältä ja lialta suojattuna. Ja sehän Hurtan toiminnassa on taustalla – aito rakkaus koiria kohtaan.
Aina on hyvä koiranilma.
Hurtta luotiin, jotta koirat voisivat nauttia olostaan säässä kuin säässä. Tavoitteena on luoda kestäviä ja käytännöllisiä tuotteita, jotka sopivat jokaisen koiran ja omistajan elämään ja pysyvät käytössä vuosien ajan. Tuotteet on suunnattu erityisesti haastaviin ulkoilmaolosuhteisiin, mikä näkyy brändin kaikilla osa-alueilla niin viestinnässä kuin visuaalisessa ilmeessäkin.
Kampanjan kuvat
Villistä Pohjolasta.
Koska Hurtan tuotteet on suunniteltu haastaviin sääolosuhteisiin, perustuu Hurtan visuaalinen ilme näiden kuvaamiseen. Kuvamaailmassa näkyy myös tavoite tehdä tuotteista kaikille sopivia – kuvien koirat edustavat useita rotuja pienistä suuriin ja vähäkarvaisista todella karvaisiin. Tästä kertoo myös Hurtan kokoluokitus, joka pohjautuu yli neljästätuhannesta satoja eri rotuja edustavista koirista otettuihin mittoihin.
Hurtan viestinnässä keskeistä on nokkelien sanavalintojen käyttäminen. Tällä viestintään tuodaan mukaan rentoa koiramaisuutta ja korostetaan, että Hurtta ei ota itseään liian vakavasti. Viestinnässä tärkeä rooli on myös rankkojen sääolosuhteiden korostamisella, mikä näkyy erityisesti Hurtan sloganeissa ja otsikkotason viesteissä.
Ilmeen sovelluskohteet
”Yhteistyömme Ahooyn kanssa alkoi vuosia sitten, kun tunnistimme tarpeen katsoa syvälle Hurtan ytimeen ja löytää sieltä olemisemme tarkoituksen ja merkityksemme kuluttajillemme. Ahooyn luovien ja vapaasti ajattelevien ihmisten porukka ymmärsi ja tuki murrosikään kompuroinutta koiraamme sen kiihkeässä identiteetin etsinnässä. He eivät kesyttäneet Hurttaa vaan hoitivat sen kuntoon, sytyttivät sen silmiin palon ja kannustivat matkaan. Matka on jatkunut, kovempaa kuin koskaan. Olemme siitä näille haltijakummeillemme hyvin kiitollisia.”
– Kati Rissanen, Brand Manager, Hurtta
Team credits
Associate Creative Director: Julian Levy
Art Director: Jaakko Forss
Account Manager: Anne Vänttinen
Project Manager: Satu Hilden
Strategist: Megan Järvinen
Creative Director: Ricardo Patino
Copywriters: Julian Levy, Senni Eloranta
Photography: Thomas Broumand, Petra Tiihonen
Videography and animation: Simo Huovinen / Jukka Tallinen / Reino Hartikainen