Harald Viikinkiravintola

Pienen pieni kylä, suuren suuri sydän
Harald Viikinkiravintolan brändiuudistuksessa kirkastimme jo entuudestaan tutun ja tunnistettavan brändin vahvistamalla sen lämminhenkistä ja yhteisöllistä viikinkikylän tunnelmaa. Oli selvää, että meidän tulee säilyttää Haraldin tunnistettava henki, mutta saada se toimimaan entistä vahvemmin nykyajan markkinoinnin kentällä.
Uudistuksen jälkeen käsissämme oli rohkea ja lämmin brändi, joka kuulostaa ja tuntuu aidosti Haraldilta, mutta on entistä terävämpi, yhtenäisempi ja valmiimpi valloittamaan ihmisten sydämet sekä nykyajan markkinoinnin meret.



Ääntä kohti, Haraldin tapaan
Vaikka brändiuudistus ei ollut totaalinen U-käännös, oli pölyjen pyyhkimiselle tarvetta. Loimme Haraldille uuden tavan puhua, joka tekee Haraldista tunnistettavan ja elävästi tarinoivan – kuin ystävällisen viikingin, joka toivottaa vieraat tervetulleeksi pitoihin.
Visuaalisesti brändi modernisoitiin säilyttäen sen juuret. Logo, värit ja graafiset elementit uusittiin ja hiottiin yhtenäisiksi, minkä lisäksi kuvamaailma sai syvyyttä, lämpöä ja aitoutta, joka tuo esiin Haraldin kutsuvan tunnelman. Samalla luotiin myös videopankki, josta on riittänyt iloa valtakunnallisessa televisiossa asti.
Uudistettu brändi on astunut niin sanotusti maihin – verkkosivuista kampanjoihin ja ravintoloiden diginäyttöihin. Nyt Haraldin brändi ja viikinkisydän sykkivät elävämmin kuin koskaan, jokaisessa kylässä.





“Uusi ilme on saanut paljon kiitosta ja se toimii hyvin eri pinnoilla. Lisäksi tiiviimmän yhteistyön myötä markkinoinnin tekemisen suunnitelmallisuus on parantunut.”
Keijo Hyvönen
Toimitusjohtaja
Harald Viikinkiravintola






