Lisää sosiaalisen median kantamaa
Leica Geosystems on tuottanut huippulaatuisia palveluita mittausalan ammattilaisille jo yli kahdensadan vuoden ajan. Tehtävämme oli luoda Leica Geosystemsille sosiaalisen median kampanja uuden tabletin lanseeraamiseksi.
Vuorovaikutuksen rakentaminen
Leica Geosystemsin uusi tuote Leica CS30 Long-Range Bluetooth® on uudistettu versio vanhasta Leica CS30 -tabletista. Vanhan, hyväksi todetun tuotteen pitkän kantaman version lanseeraus viestittää, että Leica Geosystems tuntee asiakkaidensa tarpeet. Kampanja on kohdennettu erityisesti maanmittaajille ja yritysten omistajille. Tarkoitus on synnyttää kiinnostusta tuotetta kohtaan ja näin kasvattaa tuotteen myyntiä.
Kampanjassa tuodaan esiin laitteen hyötyjä kahdelta kannalta: miten se konkreettisesti helpottaa työn tekemistä ja miten sen parannellut ominaisuudet parantavat käyttäjän elämää. Lisäksi viestintää tehostetaan yhdistämällä tuotteeseen mieleenpainuvat kärkiviestit. Näin korostetaan Leica Geosystemsin tuotteiden arvon lisäksi Leica Geosystemsin ja sen asiakkaiden välistä vuorovaikutusta.
Kauniin yksinkertaista
Työn tuloksena oli visuaalisesti vaikuttava ja viesteiltään ytimekäs kampanja, joka julkaistiin Leica Geosystemsin eri sosiaalisen median kanavilla. Kuukausia kestävään kampanjaan kuuluu yksitoista sosiaalisen median postausta, joista kaksi on animaatioita, sekä Leica Geosystemsin verkkosivuston laskeutumissivun kuva.
Graafiset elementit
CS30-kampanjan visuaalinen ilme on yksinkertaisen elegantti. Sen värit ovat Leica Geosystemsille ominainen punainen sekä tummanharmaa, keskiharmaa ja vaaleanharmaa. Keskeisimmät visuaaliset elementit, topografiaa kuvaavat viivat ja etäisyyttä kuvaava ympyrä, kertovat tuotteen käyttötarkoituksesta. Käyttötarkoitusta kuvaa myös kuvituksena käytetty jylhä vuoristomaisema. Kaiken kaikkiaan kampanjan visuaalinen ilme on pelkistetty, mutta vaikuttava, aivan kuten Leica Geosystemsin tuotteetkin.
Creative director:
Ricardo Patiño
Art Director:
Jukka Venäläinen
Copy:
Julian Levy
Designer:
Jukka Venäläinen
Strategy:
Megan Järvinen
Account Manager:
Simon Stockås