Vuosikymmenten suunnitteluosaaminen valmiina kansainvälisille markkinoille
Pieksämäkeläinen Piako on valmistanut kappaletavarakuljetuksissa käytettäviä päällirakenteita jo vuodesta 1984 lähtien. Perheyrityksen sukupolvenvaihdoksen yhteydessä tunnistettiin sekä alalla yleisesti että yrityksen sisällä syntyneitä muutoksia. Piakon halu kasvaa kohti suurempia, kansainvälisiä, markkinoita synnytti tarpeen nostaa brändi vuosikymmenten aikana kertyneen kokemuksen ja asiantuntijuuden tasolle.
Kasvojenkohotus viestii kyvystä uudistua
Suunnittelutyön tueksi halusimme saada laajan ymmärryksen Piakon nykytilanteesta, mm. visiosta, kohderyhmistä ja arvoista. Kärkiviestit rakennettiin alusta asti englanniksi luovan kirjoittajamme Julian Levyn (Atlanta) toimesta. Piakon halu profiloitua globaaliksi suunnitteluosaajaksi innoitti ilmeen ja identiteetin uudistamiseen logoa myöten. Uusi ulkoasu kulkee viestinnän kanssa rinnakkain ja luo kokonaisuuden, joka toimii kansainväliselle yleisölle. Brändiuudistuksella on ollut myönteisiä vaikutuksia myös sisäisesti, sillä uudistuneen brändin myötä myös ammattiylpeys osana Piakon sisäistä yrityskulttuuria on kasvanut.
Teemme kaikkemme, jotta rahtisi pysyy liikenteessä
Kaluston tulee kestää kulutusta ja toimia vaativissakin olosuhteissa. Me Piakolla ymmärrämme kappaletavarakuljetuksissa käytettävien päällirakenteiden maailmaa ja vaatimuksia. Siksi teemme kaikkemme, jotta kalusto ei petä kesken työn. Olemme kahden sukupolven perheyritys, joka varustelee raskaan kaluston kovimpiin olosuhteisiin. Emme koskaan unohda ketä varten paiskimme töitä, koska asiakkaidemme menestys on myös meidän parhaaksi. Kolme vuosikymmentä alan osaajana ei ole sammuttanut sitä kipinää miksi Piako perustettiin. Suunnitteluintoamme ohjaa edelleen asiakkaidemme jatkuvasti kehittyvät tarpeet älykkäämpiä ja kannattavampia ratkaisuja varten. Mielestämme parhaat osat ja elementit, tuotteen elinkaaresta huolehtiminen sekä ammattitaito ovat kestäviä valintoja tulevaisuuteen.
Jatka huoletta. Carry on.
Piakon palveluiden tärkeimmät kulmat avattiin viesteillä, jotka toimivat viestinnän tunnistettavina kärkinä.
Logossa säilyi kunnioitus vanhaa tunnusta, sen muotokieltä ja värejä kohtaan. Logossa korostuu selkeys ja jämeryys. O-kirjain symboloi rekan pyörää ja siihen liittyvässä irtonaisessa kulmakappaleessa voi nähdä perävaunun kulman, nuolen tai vaikkapa palapelin palan.
“Piako’s dedication to their customers was obvious from the first time we set eyes on the brand. Focusing on the Piako customers themselves, the hardworking freight haulers who keep our country moving, just made sense. The redesigned Piako website immediately conveys to existing and prospective customers what’s most important to Piako – keeping their customers moving – plus it lets truckers know how vital they are to our everyday lives.”
Julian Levy, Creative Writer, Ahooy Creative